רוב הציבור לא מבין בביטוח סיעודי

רוב הציבור לא מבין בביטוח סיעודינושא הביטוח הסיעודי עלה לאחרונה ראש סדר היום הציבורי, אולם בקרב רוב הציבור שוררת חוסר הבנה או ידיעה של המשמעויות השונות בנושא.

רוב הישראלים סבורים שהביטוח זול יותר מכפי שהוא באמת ורק כחמישית יודעים מהו הסיכון להפוך לסיעודי. בנוסף, בהתאם לנתוני סקרים, עולה שכמעט שישים אחוז מהאזרחים בארץ אינם בעלי הכנסה פנויה מספקת כדי לתמוך בבן משפחה סיעודי בעת הצורך.

הביטוח הסיעודי בכותרות

סוגיית הביטוח הסיעודי עלתה לכותרות בשבועות האחרונים והפכה למשבר המשפיע על המערכת הפוליטית ועל כמיליון איש המבוטחים בביטוחים קבוצתיים סיעודיים. החלטה שהתקבלה בידי הממונה על שוק ההון, דורית סלינגר, מבטלת את הביטוחים הסיעודיים הקבוצתיים החל מינואר 2018.

הסיבות להחלטה רבות ונובעות מהעובדה כי מדובר בפוליסות הנמכרות בהנחה משמעותית במקומות העבודה, מה שנשמע כיתרון. אך ביטוחים אלה קצובים לחמש שנים וחברות הביטוח רשאיות להחליט האם להאריכם באופן חד צדדי. כך יוצא כי דווקא בשעה שבה נוצר צורך לממש את הביטוח, יכולות חברות הביטוח לחמוק מהמחויבות.

קידום ביטוח סיעודי ממלכתי

מזה שנים ארוכות, מבוצעים ניסיונות לקדם ביטוח סיעודי ממלכתי שיחול על כל אזרחי ישראל. לקריאה הצטרפו יו"ר ההסתדרות ושר הרווחה והכדור עבר לפתחו של שר האוצר אשר נדרש למצוא פתרון גם לעובדים שיוותרו ללא ביטוח מינואר וגם ליתר הציבור אשר אינם מבוטחים ומקבלים כיסוי חלקי בלבד מהמדינה.

הדילמה העומדת בפני שר האוצר קשה נוכח בקשת שר הבריאות להעלות את מס הבריאות במטרה לממן את תכנית הביטוח הסיעודי הממלכתי כאשר הוא עצמו מתנגד להעלאת מיסים.

חוסר ידיעת הנושא בציבור

סקר חדש מראה שבעוד המערכת הפוליטית סוערת סביב הנושא, רוב הציבור לא מבין בו כלל. הנתון אשר אינו ידוע לרוב הציבור הוא שאחד מכל שלושה בני 65 פלוס יהפוך לסיעודי כאשר הציבור נמצא כאופטימי הרבה יתר לעומת המצב כפי שהוא באמת.

גם מהבחינה הכלכלית קיים פער גדול בין הערכת הנשאלים לגבי עלויות הטיפולים הסיעודיים לבין העלות האמיתית, לדוגמא עלות העסקת מטפל סיעודי בבית מגיעה לכשמונת אלפים ש"ח בחודש בעוד הנשאלים העריכו אותה בכששת אלפים ש"ח. עוד עולה מהסקר, שרוב הנשאלים תומכים בהעלאת מס הבריאות לצורך מימון ביטוח סיעודי ממלכתי.

מהפכה או הולכת שולל?

על אף ההודעה הדרמטית של שר האוצר באשר לשינוי המצב הביטוחי בישראל ומתוך מבט בתקנות האמורות להיכנס לתוקף נראה כי מעט מאוד הולך להשתנות. פרשנים כלכליים סבורים כי מדובר במראית עין ולא בשינוי של ממש. הבעיה טמונה בחוסר הידיעה של הציבור אשר אינו מצוי בפרטים הרבים הנכללים בנושא הביטוח הסיעודי וכן בכך שמעורבים בקבלת ההחלטות גורמים אינטרסנטים.

היחידים שיודעים מהם צרכיו של חולה סיעודי ושאינם מתנהלים ממניעים אנוכיים, הם הרופאים המומחים, אך משרד האוצר מאפשר מצב בו חברות הביטוח יכולות לעקוף או להתעלם מהם.

בכירים בעולם הרפואה: "אין חדש תחת השמש"

שורש הבעיה בביטוח הסיעודי טמונה באפשרות של חברות הביטוח לדחות חולה אשר מגיע למצב סיעודי וזאת לאחר ששילם עבור כך כל החיים. גם קביעה של הרופאים המטפלים כי החולה זקוק לטיפול סיעודי אינה מחייבת את חברות הביטוח המסתמכות על רופאים אשר אינם מכירים את המטופל ואינם מחויבים לו מבחינה מקצועית.

אנשי רפואה בכירים מצהירים כי גם בתיקונים ובשינויים האמורים להתרחש בנושא, אין כל בשורה חדשה משום שכל עוד מתאפשר לחברות הביטוח לפעול בתחום הבריאות והסיעוד ולהתעלם מחוות הדעת של הרופאים המומחים, כולם ירוויחו מדחיית התביעות ורק החולים הסיעודיים יישארו ללא כלום.

אולי יעניין אותך גם:

כיצד משתפים את המשפחה בהחלטה להתגרש? טיפים שייקלו על הבשורה


    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715451

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר