גמלת סיעוד רמה 6 – מה היא כוללת? ואיך ממשים אותה?

יש אנשים אשר סובלים מפגיעה חמורה ברמת התפקוד שלהם, כך שהם אינם מסוגלים למעשה להתנהל באופן עצמאי וזקוקים לסיועגמלת סיעוד רמה 6 מקיף מהמוסדות השונים – כולל כמובן מבחינה כלכלית. בכל הנוגע לגמלת הסיעוד, נקבעו שש רמות אשר בכל אחת מהן זכויות שונות שניתן לבחור מהן. רמה 6 היא הרמה המורכבת ביותר, המאגדת בתוכה את המבוטחים הזקוקים לסיוע המקיף ביותר שיש: מבחינה מעשית, אלו שצברו בין 9.5 ל-10.5 נקודות תלות בבדיקת התפקוד שמקיים המוסד לביטוח לאומי.

מהן הזכויות העיקריות במסגרת רמה 6?

קצבת סיעוד ברמה 6 מאפשרת למבוטחי המוסד לביטוח לאומי לקבל 30 שעות טיפול שבועיות על ידי מטפל ישראלי, או לחלופין 26 שעות טיפול בשבוע כאשר המטפל הוא זר. כל מטופל יכול לבנות תוכנית אישית, בין השאר באמצעות שימוש במחשבון ייעודי הקיים באתר המוסד לביטוח לאומי.

האופציה המרכזית הראשונה היא להחליף את שעות הטיפול החודשיות בכסף, כאשר לצורך זה הוגדר כי שעת טיפול אחת שווה ל-204.7 ש"ח בחודש (נכון לחודש אפריל 2020). האדם יכול להחליף עד ארבע שעות שבועיות בשבוע לקצבה בכסף, כך שהסכום המצטבר יהיה 818.4 ש"ח. אם הוא מעוניין להחליף עד עשר שעות שבועיות, הוא ייאלץ לעבור בדיקה ולקבל אישור של עובד סוציאלי מטעם המוסד לביטוח לאומי. אם האישור הזה יינתן, הרי שסכום הקצבה החודשי יהיה 2,047 ש"ח.

חשוב להדגיש כי אדם המעסיק עובד זר, יכול לבחור לקבל את כלל הקצבה בכסף. כאשר בוחרים לקבל חלק מהקצבה בתור סכום חודשי, הוא יועבר בצורה ישירה לחשבון הבנק של האדם המבקש בחודש העוקב למועד ביצוע הבחירה.

עבור המבוטחים עומדת האפשרות להחליף חלק משעות הטיפול האישי בבית, או אפילו את כלל השעות, באחד מבין שירותי הסיעוד הבאים: ביקור במרכז יום, לחצן מצוקה, מוצרי ספיגה ושירותי כביסה. לכל אחד מהשירותים האלו יש שווי משלו.
נקודה נוספת שיש להדגיש היא שאדם המקבל קצבה מופחתת בגין ההכנסות שלו, יקבל מחצית מהקצבה או מהשירות בכל אחד מהאופציות שהוא יבחר.

כך תקבלו את הזכויות המגיעות לכם ברמת סיעוד 6:

הבחירה של מסלול הזכויות אפשרית באחת מהדרכים המצוינות מטה:

  • דרך המוקד הטלפוני של המוסד לביטוח לאומי במספר 2637*, בהתאם לשעות הפעילות (ימים א'-ה' בשעות 17:00-8:00).
  • באמצעות מילוי מחשבון "בחירת סל שירותים בסיעוד" באתר המוסד לביטוח לאומי, הדפסת טופס הבחירה ושליחה מקוונת שלו דרך האינטרנט.
  • באמצעות מילוי טופס הבחירה, ושליחה שלו למוסד לביטוח הלאומי דרך אתר האינטרנט או לחלופין בהגעה ישירה לסניף הקרוב למקום המגורים של האדם

 

ראו גם:

גמלת סיעוד רמה 1 – מה מזכה גמלה זו? ואילו אפשרויות עומדות בפני הזכאים?

גמלת סיעוד רמה 2 – אלו הזכויות שמגיעות לכם

גמלת סיעוד רמה 5 – מה היא כוללת? ומי זכאי לקצבת סיעוד ברמה 5?


    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715451

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר