מדריך להגשה וקבלה של תביעת ביטוח סיעודי מחברות הביטוח

מדריך להגשה וקבלה של תביעת ביטוח סיעודי מחברות הביטוחבעקבות העלייה הניכרת בתוחלת החיים בשנים האחרונות, יותר ויותר אזרחים בישראל בוחרים לבטח עצמם בביטוח סיעודי פרטי, אשר מטרתו להעניק למבוטח סיוע כלכלי מטעם חברת הביטוח בשעה שמצבו הבריאותי יקשה עליו להתנהל באופן עצמאי במהלך חיי היום יום. במקרים רבים, הביטוח הסיעודי מעניק סיוע כלכלי חיוני למבוטח, בעת הגיעו לגיל זקנה.

עם זאת, ניסיון העבר מלמד כי במקרים רבים, חברות הביטוח הפרטיות אינן ששות, בלשון המעטה, למלא את תפקידן במסגרת פוליסת הביטוח, ולהעניק למבוטח את הסיוע הכלכלי לו הוא זכאי בהתאם לתנאי הפוליסה.

מסיבה זו, מבוטחים רבים מתלבטים באשר לשאלה מהי הדרך הטובה ביותר לפעול מול חברת הביטוח, במטרה להבטיח את מימוש זכויותיהם החוקיות.

כיצד יש להגיש תביעת ביטוח סיעודי לחברת ביטוח פרטית?

בשעה שמבוטח מבקש לממש את זכותו לקבלת סיוע כספי מטעם חברת הביטוח, עליו בראש ובראשונה להגיש תביעה לפדיון פוליסת הביטוח הסיעודי, וזאת ישירות לחברת הביטוח בה הוא מבוטח. לתביעה יש לצרף מידע רפואי רלוונטי, המאשר את זכאותו של המבוטח לקבלת הסיוע.

בהקשר זה חשוב לציין, כי פעמים רבות, ומשעה שהמבוטח מבקש לפדות את פוליסת הביטוח הסיעודי, בקשתו הראשונית נדחית על ידי חברת הביטוח, וזאת בטענה כי בעת הצטרפותו לביטוח הסיעודי, המבוטח לא עדכן את חברת הביטוח אודות מצבו הרפואי העכשווי.

מסיבה זו, מומלץ כי עוד בעת ההצטרפות לפוליסה, יקפיד המבוטח להעביר לחברת הביטוח מסמך רפואי מפורט אודות מצבו הרפואי באותה העת. מסמך זה יאפשר, במידה וחברת הביטוח תעלה טענה זו בעת תביעת המבוטח לפדיון הפוליסה, להוכיח כי המידע אודות מצבו הרפואי של המבוטח נמסר לחברת הביטוח זה מכבר, ומשכך זו הייתה מודעת למצבו הרפואי בעת החתימה על הפוליסה.

סוגיה נוספת, שעל המבוטח להקפיד עליה בעת הגשת תביעת ביטוח סיעודי לחברת הביטוח, היא לוודא שהפיצוי למבוטח יוענק החל מיום הפיכתו ל"סיעודי", ולא רק מיום הגשת הבקשה לחברת הביטוח.

אף שפעמים רבות חברת הביטוח נוקטת ב"שיטת מצליח", ומחילה את תשלום הפיצויים רק מיום קבלת תביעתו של המבוטח, הרי שבהתאם לנהלים, המבוטח זכאי לקבלת הפיצוי החל מיום הפיכתו לסיעודי, ולא רק מיום הגשת תביעתו לפדיון הפוליסה.

ומה במידה והתביעה נדחית?

במידה ותביעת הביטוח הסיעודי מטעם המבוטח נדחית, חשוב מאוד לבחון בשבע עיניים את הנימוקים לדחיית הבקשה, ולהשוואתם למול הבדיקה שנערכה למבוטח מטעם גורמי המוסד לביטוח לאומי, במידה ונערכה.

לעיתים נמצא, כי קיים שוני משמעותי בממצאי שתי הבדיקות הרפואיות, מה שעלול לרמז על התנהלות רשלנית מצד הגורם הרפואי שנשלח מטעם חברת הביטוח.

במקרים כגון אלו, ההבדלים בין שתי הבדיקות, במידה ונערכו תוך פרק זמן קצר, וללא שינוי משמעותי בנסיבות, יכולים להוות כלי ראשון במעלה במסגרת התנהלות המבוטח מול חברת הביטוח. גם במידה והמבוטח יבחר להגיש תביעה משפטית כנגד החברה, הבדלים אלו יכולים להוות הגורם המרכזי אשר יוביל את בית המשפט להוצאת פסיקה אוהדת כלפי המבוטח.

והכי חשוב – לא להתייאש!

ההתנהלות היום יומית של חברות הביטוח בישראל, אף כי עשויה להיראות במבט ראשון כבירוקרטית וחסרת היגיון, הינה לרוב מחושבת היטב, ומטרתה במקרים רבים להוביל להתשת המבוטח, באופן שימנע ממנו מלעמוד על זכויותיו.

חשוב לזכור בהקשר זה, כי חרף חוסר הנעימות, במקרים רבים ההתעקשות מול חברות הביטוח היא הכלי היעיל ביותר, וחשוב כי המבוטח לא יוותר על מימוש זכויותיו מול חברת הביטוח, באופן מלא.


    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715451

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר