גמלת סיעוד רמה 1 – אלו הזכויות להם זכאים מי שצבר 2.5-3 נקודות במבחן התפקוד

בדיקת התפקוד של המוסד לביטוח לאומי מגדירה במידה רבה את הזכויות שאדם מסוים עשוי להיות זכאי להן, כאשר ככל שרמת גמלת סיעוד רמה 1התפקוד שלו נמוכה יותר כך הצפי הוא לקבלת יותר זכויות. בכל הנוגע לגמלת הסיעוד, ישנן כמה רמות. הראשונה שבהן מיועדת לאנשים שצברו בין 2.5 ל-3 נקודות תלות בבדיקת רמת התפקוד. למרות שהפגיעה שאנשים אלו חוו נמוכה בהשוואה לרמות אחרות, הרי שגם במקרה שלהם מדובר בגמלת סיעוד שהיא למעשה זכות העשויה להשפיע רבות על האופן בו הם מתקיימים ומתנהלים.

 

אילו אפשרויות קיימות לזכאי גמלת סיעוד ברמה 1?

קצבת סיעוד ברמה 1 מאפשרת בחירה בין אחת מארבע אפשרויות, וזאת כמובן בהתאם לצרכים הנקודתיים של האדם.

  • האופציה הראשונה היא קבלת טיפול אישי במקום המגורים, הכולל הלבשה, אכילה, רחצה, טיפול היגיינה, השגחה, עזרה בניהול משק הבית, סיוע בנטילת תרופות ועוד. עבור המבוטחים ברמה זו הוגדרו חמש וחצי שעות בשבוע לטיפולים אלו.
  • האפשרות השנייה היא לקבל שירותי סיעוד, אך ללא טיפול אישי בבית. במקרה הזה יכול המבוטח לבחור מבין ביקור במרכז יום, מוצרי ספיגה, לחצן מצוקה ושירותי כביסה, עד לסך של תשע יחידות שירות.
  • האפשרות השלישית היא קבלת גובה הקצבה בכסף, כלומר, סכום חודשי המועבר ישירות לחשבון הבנק החל מהחודש שלאחר קבלת ההחלטה. נכון לשנת 2020, מדובר בסכום של 1,408 ש"ח לחודש.
  • האופציה האחרונה היא לשלב בין קצבה בכסף לבין שירותי סיעוד, באופן הבא: האדם יכול לקבל את הקצבה בכסף (כל יחידת שירות שווה ל-256 ש"ח מדי חודש) וכן שירותי סיעוד – טיפול אישי בבית או השירותים הנוספים שהוזכרו מעלה – בשווי של 5.5 יחידות שירות בשבוע.

אל תשכחו לשים לב גם לאותיות קטנות

שימו לב שאנשים שקיבלו קיצבה לפני חודש נובמבר 2018, יוכלו להמשיך ולקבל באותו אופן 9 שעות ו-45 דקות טיפול מדי שבוע. אדם שהוא בעל הכנסות נוספות המביאות לקבלת קצבה מופחתת, יקבל בכל אחת מהאופציות שהוזכרו מעלה חצי מהקצבה או מגובה השירות.

כיצד מגישים את הבקשה לגמלת סיעוד רמה 1?

את הבחירה לגבי מסלול הזכויות הספציפיות למבוטח ניתן לבצע בכמה אפיקים: דרך המוקד הטלפוני של המוסד לביטוח לאומי בשעות הפעילות שלו; במילוי טופס הבקשה והגשה שלו בסניף המוסד לביטוח לאומי הקרוב למקום המגורים של האדם; לאחר בחירת השירותים במחשבון "בחירת סל שירותים בסיעוד", הדפסת של המסמך ושליחה שלו באתר; או במילוי טופס הבחירה ושליחתו גם כן באופן מקוון.

במידה והבקשה נדחית מומלץ להסתייע בעורך דין מומחה בתביעות סיעוד, על מנת להגיש ערער על החלטת הביטוח הלאומי.

 

אולי יעניין אותך לקרוא גם:

גמלת סיעוד רמה 2 – אלו הזכויות שמגיעות לכם

גמלת סיעוד רמה 3 – מה הן הזכויות להן זכאים בעלי גמלת סיעוד רמה 3?

גמלת סיעוד רמה 5 – מה היא כוללת? ומי זכאי לקצבת סיעוד ברמה 5?


    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715451

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר