גמלת סיעוד רמה 2 – מהי היא מקנה לכם?

גמלת הסיעוד היא אחת הזכויות החשובות שאנשים שחוו פגיעה בתפקוד העצמאי שלהם יכולים לקבל. בדומה לזכויות אחרות, גם כאן גמלת סיעוד רמה 2הכלל המנחה הוא שככל שהפגיעה היא חמורה יותר כך הצפי הוא לקבלת זכויות בשיעור גבוה יותר. ברמה המעשית מתבצעת בדיקת תפקוד, במסגרתה ניתן "ציון" מסוים למבוטח – ציון על פיו מוגדרת הרמה של קצבת הסיעוד שהוא עשוי להיות זכאי לה.

בכתבה הבאה נתייחס לקצבת סיעוד ברמה 2, המיועדת למבוטחים שהפגיעה שחוו היא נמוכה בהשוואה לרוב הרמות האחרות. עם זאת, הפגיעה עדיין קיימת והופכת את הסיוע במסגרת זכויות כאלה ואחרות לחיוני, אם לא הכרחי.

מהן הזכויות העיקריות המגיעות לזכאים לגמלת סיעוד רמה 2?

גמלת סיעוד רמה 2 מיועדת מבחינה מעשית למבוטחים אשר צברו ציון הנע בין 3.5 ל-4.5 בבדיקת התפקוד שערך לגביהם המוסד לביטוח לאומי. קצבת הסיעוד ברמה זו מקנה עשר שעות טיפול על ידי מטפל מקצועי בשבוע. שימו לב לכך שבניגוד לרוב הרמות האחרות, אין מבחינת נפח השעות הבדל בין קבלת הטיפולים על ידי מטפל זר לבין קבלתם על ידי ישראלי.

אפשרות הבחירה מהותית במסגרת קצבת הסיעוד, והיא קיימת גם ברמה 2. המבוטח יכול להחליף את שעות הטיפול בכסף, או לפחות חלק משעות הטיפול: באפשרותו להמיר עד ארבע שעות לקצבה כספית, כאשר שוויה של כל שעה עומד על 204.7 ש"ח מדי חודש. אדם שבוחר להמיר ארבע שעות מבין הסך המקסימלי של עשר, לדוגמה, יקבל קצבה בגובה של 818.8 ש"ח לחודש בנוסף לשש שעות טיפול בשבוע. כאשר האדם בוחר בקבלת הקצבה בצורה של תשלום, הוא יועבר לחשבון הבנק שלו בצורה ישירה החל מהחודש העוקב למועד ביצוע הבחירה.

אופציה אחרת הקיימת היא להחליף את שעות הטיפול האישי בבית – כולן או חלקן – באחד מבין שירותי הסיעוד הבאים: ביקור במרכז יום, מימון מוצרי ספיגה במחיר מוזל, שירותי לחצן מצוקה ושירותי כביסה. בכל אחד מהמקרים הוגדר שווי מסוים של שירות, שגם עשוי להשתנות מפעם לפעם.

כיצד בוחרים את המסלול המתאים?

מומלץ להקדים ולבצע את הבחירה במסלול הזכויות הספציפי, בחירה שיכולה להיעשות בכמה דרכים. האופציה ה"מסורתית" היא להגיע עם טופס הבחירה המלא לסניף הביטוח הלאומי הקרוב למקום המגורים. לחלופין ניתן לשלוח את הטופס דרך אתר האינטרנט, לבצע את הבחירה דרך המוקד הטלפוני של המוסד לביטוח לאומי או לשלוח בצורה מקוונת את טופס הבחירה כחלק ממילוי מחשבון בחירת סל שירותים בסיעוד באתר המוסד לביטוח לאומי.

 

אולי יעניין אותך לקרוא גם:

גמלת סיעוד רמה 1 – מה מזכה גמלה זו? ואילו אפשרויות עומדות בפני הזכאים?

גמלת סיעוד רמה 3 – מה הן הזכויות להן זכאים בעלי גמלת סיעוד רמה 3?

גמלת סיעוד רמה 5 – מה היא כוללת? ומי זכאי לקצבת סיעוד ברמה 5?

גמלת סיעוד רמה 6 לסובלים מבעיות תפקוד חמורות


    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715451

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר