פיצוי ליורשי מבוטח בביטוח סיעודי

פיצוי ליורשי מבוטח בביטוח סיעודיביטוח סיעודי הוא ביטוח שמטרתו לכסות את האדם מפני הוצאות שיצטרך לשאת בהן במידה ויהפוך לסיעודי. מצב סיעודי הוא מצב שבו האדם מתקשה לבצע פעילויות יומיומיות שונות שכוללות רחצה, עשיית צרכים, קימה מהמיטה או מעבר מישיבה לעמידה, עריכת קניות, אכילה ושתייה, נטילת תרופות ועוד.

באופן ציני, דווקא בשעתם הקשה של המבוטחים הם מגלים כי חברות הביטוח הפרטיות להן שילמו ממיטב כספם במשך שנים רבות במקרים מסוימים מחליטות שאינם זכאים לקבל את דמי הפיצויים.

האם יורשי המבוטח יכולים לקבל את הכספים המגיעים לו?

חשוב להבין שבניגוד לביטוח חיים למשל שבו המטרה של הפוליסה היא לאפשר לבני משפחתו של המבוטח לחיות בכבוד לאחר לכתו לעולמו בטרם עת, הרי שפוליסת ביטוח סיעודי לא אמורה לספק תשלומים לבני משפחתו של המבוטח אלא לו עצמו בלבד. עם זאת, במקרים חריגים ביותר אכן הקצבה הגיעה לידי היורשים של המבוטח כמו במקרה שנתאר במאמר זה.

שווה להתעקש

בשנת 2008 תבעו יורשיה של קשישה שהלכה לעולמה את קופת חולים לאומית לאחר שגילו כי המנוחה הייתה מבוטחת בביטוח סיעודי כבר משנת 1996. המנוחה הפכה לסיעודית עוד בשנת 2004 ונשארה במצב זה עד למותה בשנת 2008 ובכל זאת במהלך ארבעת השנים האלו לא הגיעה לכיסה ולו אגורה אחת מקופת החולים. מקרה זה נחשב לשכיח ביותר. חברות הביטוח השונות כפי שציינו נוטות לדחות את בקשות התשלום של המבוטחים והדבר נכון גם עבור קופות החולים.

הדחייה של הבקשות נעשית בהתבסס על טענות שונות ומשונות שכוללות למשל טענה לפיה המבוטח הסתיר מידע מהגוף המבטח וכי היה במצב סיעודי עוד לפני שחתם על הפוליסה. יורשיה של המנוחה החליטו שלא לוותר על זכותם לקבלת הכספים שהיו אמורים להגיע לידי המנוחה. חשוב להבין שבזמן שהייתה סיעודית נאלצו יורשיה לעמוד בהוצאות רפואיות רבות שכללו רכישת הליכון וכיסא גלגלים וכן הוצאות עבור כוח עזר רפואי שעליהן שילמו מכיסם.

בסופו של דבר בית המשפט פסק כי ליורשים ישולמו פיצויים בגובה של 2350 ₪ עבור כל חודש כפול שלושים חודשים. יש לציין שהפיצויים שולמו לבסוף רק לאחר שהצדדים השונים הגיעו להסכם פשרה בהליך גישור מחוץ לכותלי בית המשפט ולכן רק שישים אלף ₪ שולמו ליורשים על ידי קופת החולים.

להוציא את האמת לאור

מדי שנה מיליוני שקלים נשארים בקופותיהן של חברות הביטוח וקופות החולים פשוט משום שהמבוטחים הסיעודיים והיורשים שלהם לא עומדים על זכותם לקבל את הפיצויים המגיעים להם. בכל מקרה שבו נדחתה בקשתכם או בקשת יקיריכם לקבלת תשלומים חרף העבודה שהפכתם או שהם הפכו לסיעודיים, מומלץ מאוד לקבוע פגישת ייעוץ עם עורך דין שמתמחה בתחום ויפה שעה אחת קודם.


    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715451

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר