ביטוח סיעודי לילד אוטיסט

ביטוח סיעודי לילד אוטיסטזהו רגע שמכניס לטלטלה גדולה כל משפחה: הרגע בו הם מתבשרים שהילד שלהם מאובחן כאוטיסט. ההורים יודעים שבזה הרגע החיים שלהם, כפי שהם הכירו אותם, משתנים. הם נכנסים להתמודדות לא פשוטה:

מבחינה אישית, רגשית וגם כלכלית, עם הוצאות שצפויות ללכת ולתפוח מדי יום. מכאן עולה שאלה מרכזית, והיא עד כמה זכויות שונות הניתנות לילד ולמשפחתו יכולות לשפר את המצב. החדשות מעודדות יחסית, והן שילד שאובחן כאוטיסט זכאי לרשימה לא קטנה של זכויות, כולל ביטוח סיעודי.

מהן הזכויות המגיעות לילד אוטיסט?

אבחון של ילד כאוטיסט עשוי להקנות לו מספר זכויות בעלות חשיבות כלכלית גבוהה מאד. זה מתחיל עם גמלת ילד נכה המוענקת על ידי המוסד לביטוח לאומי באופן חד פעמי, ונמשך עם קצבה חודשית בגובה של כ-2,000 שקלים שנועדה לכסות את הטיפול הסיעודי הדרוש לילד.

את הגמלה מבחינה מעשית מקבלים ילדים שאי אפשר להשאיר אותם מבלי שתהיה השגחה עליהם, שצריכים להיות מוקפים באנשים תמיד, שאינם מודעים לסביבה או לסכנות ושזקוקים לעזרה הדוקה בביצוע פעולות יומיומיות שנראות ליתר האוכלוסייה די סטנדרטיות. זכויות אחרות שעשויים לקבל הילדים הן הנחות בתשלומי ארנונה וחשמל למשפחותיהם, תו חניה ונקודות זיכוי במס ההכנסה.

ביטוח סיעודי נכנס לתמונה בנקודה הזו בדיוק, והוא נחשב לאחת הזכויות המהותיות של ילדים הסובלים מאוטיזם. ההורים יכולים להגיש בשמו של הילד המאובן כאוטיסט תביעה לקבלת תגמולים דרך הביטוח הסיעודי של קופת החולים או גורם אחר, כאשר קבלה של התביעה תשפר משמעותית את מצבם של הילד ושל משפחתו מבחינה כלכלית.

השינוי המשמעותי של השנים האחרונות

במהלך השנים, היו לא מעט מקרים בהם הורים פנו עם ילדיהם לקבלת ביטוח סיעודי שנראה להם מוצדק, אבל נענו בשלילה – ידוע שגורמים שאמורים להעניק את הסיוע הכספי בעת הצורך מנסים לעתים להתחמק מכך בטוענות שונות ומשונות. כך למשל במשך שנים הייתה החרגה בפוליסת הסיעוד של קופת החולים, במסגרתה נקבע כי הביטוח לא יכול לחול על ילדים אשר אובחנו ככאלה בעלי צרכים מיוחדים לפני שהם הגיעו לגיל שלוש.  למעשה, אלו היו בדיוק התקנות שהגורמים המבטחים התנהלו על פיהן.

למרות שאוטיזם ניתן לאבחן בגילאים מאוחרים יותר, בחלק הארי של המקרים זה נעשה לפני גיל שלוש: ההורים שמים לב שמשהו אינו בסדר עם הילד שלהם וניגשים לבדיקה שמשנה כאמור את חייהם. כאשר הילד אינו יכול להתנהל באופן עצמאי וזקוק לעזרת הזולת, אבל לא מקבל סיוע כספי ראוי שיעזור להוריו להתמודד עם ההוצאות – רק כי האבחון של הבעיה נעשה לפני גיל שלוש – יש בעיה גדולה ובעיקר תחושה של חוסר צדק. מבחינת התפקוד של הילד הרי זה לא ממש משנה מתי אובחנה הבעיה, אלא מהו המצב הנוכחי שלו.

ממש לאחרונה, בתחילת חודש יולי 2017, חל שינוי שיכול לסייע מאד להורים ולילדים גם יחד. הוראה עדכנית של המפקחת על הביטוח קיבלה תוקף, וקבעה כי ילדים אמורים להיות מבוטחים בפוליסות של ביטוח סיעודי דרך קופת החולים באופן אוטומטי, וכמובן שבלי קשר למועד האבחון של הבעיה אצלם.

אותו חריג שהוציא מהתמונה את הביטוח לילדים שהבעיה אובחנה אצלם לפני גיל שלוש כבר אינו רלוונטי. בכל מקרה יש לראות מהי רמת התפקוד של הילד, פונקציה של דרגת החומרה של הבעיה שהוא סובל ממנה.

 

אולי יעניין אותך גם:

כיצד משתפים את המשפחה בהחלטה להתגרש? טיפים שייקלו על הבשורה


    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715451

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר