כיצד לספר למשפחה שהחלטתם להתגרש?

ההחלטה להתגרש היא החלטה קשה ומורכבת בעיקר כשיש ילדים בתמונה. במקרה כזה הקשר בין בני הזוג לא מתנתק לגמרי כיצד לספר למשפחה שהחלטתם להתגרש?אחרי הגירושין, מאחר והם ממשיכים את תפקידי ההורות המשותפים. בני הזוג יצטרכו להמשיך ולהיפגש בשביל הילדים, וכמובן להחליט במשותף החלטות שקשורות אליהם. מלחמות ומאבקים קשים רק יפגעו בילדים, על כן חשוב לכבד אחד את השני למרות חילוקי הדעות. צריך לעזור לילדים להתמודד עם הגירושין והמצב החדש ולקבל את השינוי בהבנה.

טובת הילד הוא עקרון על שמעוגן בחוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות. עקרון זה עומד בבסיס כל ההחלטות שנוגעות לילדים, כדי שהם יקבלו את הטוב והמתאים ביותר עבורם, וכן את כל צרכיהם. על כן צריך להתחשב בילדים גם כאשר מודיעים להם על הגירושין.

איך מבשרים לילדים שההורים עתידים להתגרש?

גירושין ופירוק של התא המשפחתי הוא טראומה עבור הילדים. צריך לזכור שילדים רוצים את הוריהם יחד. החלטה של ההורים להתגרש יוצרת לחץ קשה מאוד עליהם והם עלולים להגיב בבהלה, בטראומה, בירידה בלימודים, בבעיות קשב וריכוז, בעצבנות, בהתבודדות, וכולי.

צריך לספר לילדים שעומדים להתגרש רק כאשר בטוחים שהגירושין אכן יוצאים לפועל. חשוב לא לדחות את השיחה איתם בנושא זה כדי שלא יגלו במקרה בעצמם, ויאבדו את האמון בהורים. ההסבר צריך להיות ככל האפשר פשוט וקל.

תשובות לשאלות רווחות של ילדים

הילדים ישאלו שאלות רבות בכל הנוגע לגירושי ההורים, לגבי פגישות עם ההורה העוזב, איפה יגורו ואיפה ילמדו, איך יהיה סדר היום שלהם, וכולי. צריך לתכנן את כל התשובות מראש כדי לתת להם מענה הולם. חשוב מאוד לקבוע מראש את כל מה שקשור בילדים לאחר פירוק התא המשפחתי, ולהיות מוכנים לכל שאלה שתעלה, ופרטים שהילדים יבקשו לדעת בנוגע לשינויים בחייהם.

השיתוף בגירושין הוא גם שאלה של עיתוי

צריך למצוא את העיתוי הנכון והמתאים ביותר לספר על ההחלטה להתגרש. לא רצוי לספר בצורה לחוצה או בעיתוי לא מתאים. כדאי לספר כאשר יש לילדים זמן חופשי די והותר כדי לשאול ולברר את אשר על ליבם.

עדיף לספר במעמד מלא של המשפחה למעט במקרים חריגים. בהמשך לשיחה כדאי גם לשוחח באופן אישי עם כל ילד, להרגיע, ולבדוק את התגובה שלו.

חשוב להדגיש שהילדים לא אשמים בגירושי הוריהם

הילדים נוטים להאשים את עצמם בגירושי הוריהם וגם פעמים רבות מענישים את עצמם. הם תופסים את הפירוק של המשפחה כאשמה שלהם. חשוב מאוד שהילדים לא ירגישו אשמים בגירושי הוריהם. צריך להסביר להם באופן יזום שהם לא אשמים, להרגיע ולהסביר שאין שום קשר אליהם בהחלטה זו.

תכנון מראש של המסר יקל על התהליך

צריך לתכנן מראש עם בן הזוג איך מספרים לילדים על הגירושין. חשוב לדעת מראש מה אומרים, ואיך מספרים, ולתאם את השיחה עם בן הזוג. חשוב להסביר שזו החלטה משותפת של ההורים.

לאחר הבשורה חשוב להרעיף המון תשומת לב ואהבה

אחרי שמספרים לילדים על הגירושין הם עלולים להיקלע למצב של בלבול ותסכול. צריך להסביר להם שההורים ממשיכים וימשיכו לעד לאהוב אותם, וידאגו להם למרות שלא יחיו יחד כמשפחה באותו הבית. צריך להדגיש שהקשר לא יפגע כתוצאה מהגירושין. חשוב מאוד להרעיף על הילדים חום ואהבה ולהסביר שפרידת ההורים לא תגרע מהם ודאגה לכל מחסורם.

חשוב להקל על המצב ככל שניתן, ולשמור קשרי חברות עם הילדים, לא לריב לפני הילדים ולנסות להראות בטחון ורוגע. הילדים לא צריכים להיות חשופים לחיכוכים שכן זה משפיע עליהם.

אחרי השיחה שבה מודיעים לילדים על הגירושין, כדאי לשים לב למה שעובר על הילדים, איך הם מתנהגים ומגיבים. לתת את הדעת לכל התנהגות או תגובה שונה ולא רגילה, ולבקש דיווח מאנשי ההוראה שלהם. לשיחה אודות הגירושין יש השפעה מתמשכת על הילדים ולכן צריך לתת להם בתקופה הזו תשומת לב מוגברת. חשוב לשים לב לצרכים של הילדים, להתעניין בהם יותר, ולהתייחס אליהם באופן תומך במיוחד.

השאלה לקוחה מסדרת שאלות ותשובות בנושא גירושין באתר meetgarshim.co.il

 

אולי יעניין אותך גם:

מצב סיעודי אצל ילדים – זכויות ביטוח סיעודי

רשלנות רפואית שגרמה למצב סיעודי

שאלות ותשובות בנושא ביטוח סיעודי


    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715451

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר