כפל ביטוחים סיעודיים

כפל ביטוחים סיעודייםביטוח סיעודי הוא ביטוח שבא לכסות את המבוטח מפני מצב שבו יצטרך לעמוד בפני הוצאות כספיות גבוהות במידה שיהפוך לחולה סיעודי.

במדינת ישראל הביטוח הסיעודי ניתן בשלושה רבדים משלושה גופים שונים: המוסד לביטוח לאומי, קופות החולים וחברות ביטוח פרטיות באופן ישיר. לא אחת קורה שמבוטח מוגדר כסיעודי ומתמודד עם מצב שבו הוא לא יודע האם הוא יכול לקבל את התשלומים המגיעים לו מכל הגופים בהם הוא מבוטח. במצב זה נעסוק במאמר זה.

שיפוי מול פיצוי

ישנם שני סוגי פיצויים שמוצעים במסגרת הביטוח. הסוג הראשון נקרא פיצוי והשני נקרא שיפוי. שיפוי הוא תשלום שמשולם למבוטח כנגד הוצאות שנאלץ לעמוד בהן בעקבות מצבו הרפואי. כך למשל במידה ואדם נאלץ לרכוש כיסא גלגלים או ציוד לביצוע דיאליזה ביתית, ייתכן ויזכה להחזר הוצאות. במצב זה לא ניתן לקיים כפל ביטוח סיעוד.

המשמעות היא שאת התשלום מסוג השיפוי יוכל לקבל רק מגוף מבטח אחד בלבד. את קבלת השיפוי מבצעים על ידי הצגת קבלות על הרכישות השונות ואת הקבלות ניתן להעביר רק לידי חברת ביטוח אחת בלבד.

הסוג השני של תשלום נקרא פיצוי. כאן מדובר על סוג שונה לגמרי של תשלומים שניתנים למבוטח בהתאם למצוין בפוליסה או בחוק. במצב שבו אדם מבוטח על ידי מספר גורמים, על פי החוק הוא זכאי לקבלת הפיצויים במקביל מכל גורם בנפרד.

האדם יכול להיות מבוטח בביטוח סיעודי בקופת חולים, בחברה פרטית ולקבל גמלת סיעוד מביטוח לאומי. אך חשוב לציין שבאפשרותו החוקית של כל אדם במדינת ישראל לבטח את עצמו גם במספר חברות ביטוח פרטיות במקביל ולגבות מכולן תשלום בעת הצורך במקביל.

מצבים של כפל ביטוחי

המידע הנ"ל אינו ידוע לרבים מהמבוטחים לרוע המזל ולכן רבים מהמבוטחים מבטלים את אחד מהביטוחים במצבים מסוימים. כך למשל קורה שאדם זוכה לביטוח סיעודי במסגרת העבודה החדשה שלו ומשום כך הוא מבטל את הפוליסה הפרטית שלו, פשוט כי הוא מאמין שברגע שהוא מבוטח במסגרת ביטוחית אחת, לא יוכל לגבות את הפיצויים גם מהחברה השנייה.

אנחנו כאן כדי ליידע אתכם שמדובר בטעות. גם אם אתם מבוטחים במקביל על ידי מספר חברות ביטוח, כמובן שבאפשרותכם להפסיק כל פוליסה בהתאם לרצונכם, אך אין צורך ממשי לעשות כן כיוון שבמקרה שבו תוגדרו כסיעודיים, אף אחת מחברות הביטוח שסיפקו לכם את הפוליסה של ביטוח סיעודי לא תוכל להתנער מהאחריות שלה כלפיכם בטענה שאתם מבוטחים בחברה נוספת.


    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715451

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר