עו"ד לייצוג מול חברת הביטוח בתביעות ביטוח סיעודי

עו"ד לייצוג מול חברת הביטוח בתביעות ביטוח סיעודימדי שנה מוגשות לחברות הביטוח בישראל תביעות רבות מטעם אזרחים, אשר מבקשים לממש את זכאותם לפדיון פוליסת הביטוח הסיעודי, וזאת בהתאם לתנאים אשר חתמו המבוטחים מול חברות הביטוח. במקרים רבים, תביעות אלו מהוות מפלטם האחרון של המבוטחים, כאשר פוליסת הביטוח הסיעודי נועדה לאפשר למבוטחים להתקיים בכבוד, וחרף מצבם הבריאותי הקשה.

עם זאת, חברות הביטוח הפרטיות, אשר ככל חברה עסקית מטרתן העיקרית היא הגדלת רווחיהן, לרוב עושות כל שביכולתן על מנת להימנע ממימוש פוליסת הביטוח הסיעודי של המבוטח, כאשר במקרים רבים חברות הביטוח בוחרות לנקוט ב"שיטת מצליח", ולשלול את תביעתו המוצדקת של המבוטח על הסף, בתקווה שזה יתייאש ויימנע מלעמוד על זכויותיו.

עם זאת, הניסיון מלמד כי במרבית המקרים, ובשעה שחברת הביטוח ניצבת בפני מבוטח עקשן אשר עומד על זכותו לממש את פוליסת הביטוח הסיעודי עליה חתם, ובהתאם לתנאי החוק, הרי שבסופו של דבר החברה מתקפלת, ומעניקה למבוטח את מבוקשו. למרבה הצער, תהליך זה עלול לקחת זמן רב, ולגרור על הדרך עוגמת נפש ניכרת למבוטח.

למה כדאי להיות מיוצג על ידי עורך דין בהליך תביעת ביטוח סיעודי?

כידוע, מרבית האזרחים בישראל אינם בעלי הכשרה משפטית, ואינם תמיד בקיאים בלשון החוק הישראלי, וזאת בין היתר בכל הנוגע לתחום דיני הביטוח הסיעודי. מסיבה זו, ובשעה שהמבוטח מבקש לממש את פוליסת הביטוח הסיעודי עליה חתם, הוא לרוב ניצב בדד בפני חברת הביטוח אשר מגובה בסוללת עורכי דין משומנת היטב, ובמשאבים כספיים העולים בהרבה על אלו העומדים לרשות המבוטח.

מסיבה זו, וככל שחברת הביטוח מסרבת בתוקף מלמלא את חלקה בפוליסת הביטוח שנחתמה בינה לבין המבוטח, הסיכויים מראש נוטים באופן משמעותי לצידה של חברת הביטוח, כאשר במידה והמבוטח יבחר לפנות לבית המשפט לצורך קבלת סעד משפטי, עורכי הדין מטעם החברה יעשו כל שביכולתם על מנת להוכיח כי תביעתו של המבוטח קנטרנית ואינה מוצדקת.

לעומת זאת, במידה והמבוטח מיוצג מטעם עורך דין בקיא ומיומן בתחום, אשר יציג את טענותיו בצורה רהוטה, נהירה ומשכנעת בפני בית המשפט, הרי שסיכוייו של המבוטח להצליח בהליך המשפטי עולים ברמה משמעותית. נוסף על כך, עורך דין מנוסה בתביעות כנגד חברות הביטוח יוכל במקרים רבים לקצר במידה ניכרת את אורכו של ההליך המשפטי, וכך למנוע מהמבוטח הוצאה כספית מיותרת, אשר עשויה להיאמד בעשרות אלפי שקלים.

מתי כדאי לפנות לסיוע משפטי בהליך תביעת ביטוח סיעודי?

יש לזכור בהקשר זה, כי אף שמדי שנה אזרחים רבים מגישים תביעות משפטיות כנגד חברות הביטוח, אשר מסרבות לפדות את הביטוח הסיעודי העומד לרשותם, הרי שפעמים רבות, ובשל הרצון להימנע מפסק דין שלילי כנגדן, חברות הביטוח יעדיפו לקבל את תביעתו של המבוטח, וזאת במידה והמבוטח יבהיר היטב כי במידה ותביעתו תידחה, בכוונתו לפנות להליך משפטי.

מסיבה זו, ומיד לאחר שתביעתו הראשונית של המבוטח לצורך פדיון הביטוח הסיעודי נדחתה על ידי חברת הביטוח, חשוב בראש ובראשונה לפנות ולהתייעץ עם עורך דין מומחה בתחום.

הניסיון מראה, שגם במקרים בהם התביעה הראשונה נדחתה על הסף, הרי שפנייה חוזרת של המבוטח, שהוגשה מטעם עורך דין מקצועי, הצליחה לשכנע את חברת הביטוח למלא את חלקה בפוליסת הביטוח, מה שחסך מהמבוטח כניסה להליך משפטי ארוך ויקר.


    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715451

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר