גמלת סיעוד רמה 3: לאילו זכויות זכאים מבוטחי גמלת סיעוד רמה 3?

בדיקת התפקוד שעורך המוסד לביטוח לאומי היא נקודת המפתח בדרך לקבלת זכויות שונות, כאשר כלל האצבע הוא אחד: ככלגמלת סיעוד רמה 3 שיכולת התפקוד של האדם נמוכה יותר, כך הזכויות שהוא צפוי לקבל תהיינה גבוהות יותר. במאמר הבא נתייחס למבוטחים שצברו בין 5 ל-6 נקודות בבדיקת התפקוד מטעם המוסד לביטוח לאומי, מה שמגדיר שהם נמצאים ברמה 3 מבחינת קצבת הסיעוד. אז מה זה אומר בפועל? אילו זכויות מוענקות להן, ומהן אפשרויות הבחירה?

טיפול או כסף?

על פי תקנות המוסד לביטוח לאומי, גמלת סיעוד ברמה 3 מקנה לאדם 15 שעות טיפול בשבוע על ידי מטפל ישראלי או 12 שעות כאשר העובד שהוא מעסיק הוא זר. בדומה לרמות תפקוד אחרות, גם כאן עומדת עבור המבוטחים האפשרות להמיר את שעות הטיפול בכסף, על פי הנוסחה לפיה כל אחת משעות הטיפול שווה ל-204.7 ש"ח בחודש, האדם יכול להחליף ברמת תפקוד זו עד ארבע שעות שבועיות בכסף, ולקבל תמורתן 818.8 ש"ח מדי חודש. מי שיחליף עד חמש שעות שבועיות בקצבה כספית, יקבל מדי חודש 1,023.5 ש"ח. חשוב להדגיש כי לצורך יישום האפשרות הזו, נדרשים בדיקה ואישור של עובד סוציאלי מטעמו של המוסד לביטוח לאומי.

כמובן ששילוב בין שעות טיפול לבין קצבה בכסף הוא אפשרי ואף מתבקש בחלק מהמקרים. אם האדם מעסיק מטפל זר, נקודה חשובה נוספת, הוא יכול לבחור להמיר את כל השעות בכסף. בכל מקרה את הקצבה הכספית צפוי המבוטח לקבל ישירות לחשבון הבנק שלו, חודש לאחר מועד ביצוע הבחירה לגבי מסלול הזכויות שהוא חפץ בו.

עוד שירותים במסגרת גמלת סיעוד רמה 3

אופציה אחרת שמעמיד המוסד לביטוח לאומי היא להמיר חלק מהשעות המיועדות לקבלת טיפול אישי בבית, או את כולן, באחד מבין השירותים הבאים:

  • ביקור במרכז יום – מציעים שירותים דוגמת הסעות למרכז והחזרה ממנו, ארוחת בוקר וצהריים, טיפול אישי, פעילות חברתית ותעסוקתית, בדיקת אחות, מענה סוציאלי ועוד
  • מוצרי ספיגה – הזמנת מוצרי ספיגה במחיר מוזל
  • לחצן מצוקה – שירותיי לחצן מצוקה, המחוברים למוקדש מאויש 24 שעות ביממה
  • שירותי כביסה – כוללים איסוף של הכביסה מבית המבוטח והחזרה שלו אליו לאחר כיבוס, ייבוש וקיפול. שירות זה ניתן רק בחלק מהיישובים.

נקודה חשובה אחרונה: היקף ההכנסות של האדם עשוי להשפיע על הזכויות שהוא מקבל. כאשר האדם זכאי לקצבה מופחתת עקב הכנסותיו, הוא יקבל מחצית מהקצבה או מהזכות בכל אחת מהאפשרויות העומדות בפניו.

כיצד ממשים את הזכות?

את הבחירה של הזכויות במסגרת רמה 3 של גמלת הסיעוד יכול המבוטח לבצע בכמה דרכים.

  • האופציה הראשונה היא דרך המוקד הטלפוני של המוסד לביטוח לאומי, במספר 2637*. באפשרותו למלא את טופס הבחירה ולהגישו בסניף המוסד לביטוח לאומי הקרוב למקום המגורים שלו או דרך אתר האינטרנט של המוסד.
  • לחלופין, הוא יכול להיעזר במחשבון בחירת סל שירותים בסיעוד, להרכיב באמצעותו את השילוב הרצוי ולשלוח את הטופס דרך אתר האינטרנט של המוסד לביטוח לאומי. הכנסו: בחירת סל שירותים בסיעוד באתר המוסד לביטוח לאומי.

 

ראו גם:

גמלת סיעוד רמה 1 – מה מזכה גמלה זו? ואילו אפשרויות עומדות בפני הזכאים?

גמלת סיעוד רמה 2 – אלו הזכויות שמגיעות לכם


    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715451

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר