גמלת סיעוד רמה 5 – דעו את זכויותיכם

הזכויות שהאדם מקבל מטעם המוסד לביטוח לאומי נקבעות, כידוע, על פי רמת התפקוד שלו. תקנות הביטוח הלאומי בישראלגמלת סיעוד רמה 5 מגדירות שש רמות זכאות עבור גמלת הסיעוד, כאשר בכל אחת מהן קיימת האפשרות לשלב בין קצבה כספית לבין שירותי סיעוד שונים. במאמר הבא נתייחס לרמה 5 של קצבת סיעוד, המיועדת לאנשים בעלי רמת תפקוד נמוך בכל קנה מידה.

מי זכאי לקצבת סיעוד ברמה 5?

כידוע, את רמת הסיעוד קובעים בהתאם לנקודות שהאדם מקבל בבדיקת התפקוד: בעיקר על פי מסמכים שהאדם מנפק, אך בחלק מהמקרים לאחר הערכה של מעריך מטעם המוסד לביטוח לאומי בביתו של הקשיש ובחינת תפקודו, למשל על ידי בדיקת רופא גיריאטרי. רמה 5 מיועדת לאנשים שצברו בין 8 ל-9 נקודות בבדיקת התפקוד.

מה כוללת קצבת סיעודי ברמה 5?

גמלת סיעוד ברמה 5 מקנה לאדם 25 שעות טיפוליות בשבוע, או 21 שעות כאשר הוא מעסיק עובד זר. ישנה אפשרות להחליף חלק משעות הטיפול בכסף, כאשר במקרה הזה כל שעת טיפול שווה לסכום של 204.7 ש"ח לחודש (נכון לחודש אפריל 2020). האדם יכול להחליף עד ארבע שעות שבועיות לקצבה, ולקבל סכום של 818.8 ש"ח.

לחלופין עומדת עבורו האפשרות להמיר עד תשע שעות שבועיות, בסכום של 1,844 ש"ח בחודש. יש לציין כי המרה מהסוג הזה אפשרית רק לאחר בדיקה וקבלת אישור מטעם עובד סוציאלי של המוסד לביטוח לאומי.
אדם המעסיק עובד זר, נקודה נוספת, יכול לבחור לקבל את כל הקצבה כסכום כספי. הכספים ישולמו בבכל מקרה לחשבון הבנק של האדם המבוטח בחודש העוקב למועד ביצוע הבחירה.

אופציה שכדאי לשקול: המרת הטיפול האישי בבית בשירותי סיעוד

עוד ראוי להזכיר שהמבוטח רשאי להחליף את שעות הטיפול האישי שהוא מקבל בביתו – כולן או חלקן – בשירותי סיעוד שונים: ביקור במרכז יום, מימון מוצרי ספיגה, מימון לחצן מצוקה ושירותי כביסה. בכל אחד מהמקרים האלו הוגדר שווי מסוים לשירות, הנלקח בחשבון אם האדם מעוניין לבצע את ההחלפה הזו.

כיצד, אם כן, מחליטים?

בדומה לשאר רמות התפקוד, גם במקרה של רמה 5 ניתן לבצע את ההחלטה לגבי מסלול הזכויות הנבחר בכמה אופנים. האופציה הראשונה היא לעשות זאת דרך המוקד של המוסד לביטוח לאומי, בטלפון 2637*. האדם יכול למלא את טופס הבחירה, להגיש אותו בסניף המוסד לביטוח לאומי הקרוב למקום המגורים שלו או לשלוח אותו בצורה מקוונת.

ניתן ואף מומלץ להיעזר במחשבון בחירת סל השירותים בסיעוד הזמין באתר המוסד לביטוח לאומי. האדם יכול "לשחק" עם האפשרויות עד שמתקבל טופס בחירה מותאם אישית, ואותו לשלוח דרך אתר האינטרנט של המוסד לביטוח לאומי. היכנסו, הורידו ומלאו הטופס ושלחו אל המוסד לביטוח לאומי.

 

ראו גם:

גמלת סיעוד רמה 1 – מה מזכה גמלה זו? ואילו אפשרויות עומדות בפני הזכאים?

גמלת סיעוד רמה 2 – אלו הזכויות שמגיעות לכם

גמלת סיעוד רמה 6 לסובלים מבעיות תפקוד חמורות

 

 


    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715451

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר