תביעת ביטוח סיעודי הראל

הביטוח הסיעודי של חברת הראל מיועד, על פי החברה, לספק "הגנה כלכלית", "שקט נפשי", ובעיקר – סיוע בהוצאות הכספיות הגבוהות הנדרשות כאשר האדם הוא סיעודי, בין אם הוא מקבל עזרה ממטפל בביתו (ישראלי או זר) ובין אם הוא נמצא במוסד רפואי או סיעודי. החברה מציעה ביטוח סיעודי כללי וכן את ביטוח סיעודי "מושלם פלוס" עבור מבוטחי קופת חולים כללית.

מה כוללות פוליסות הביטוח הסיעודי של הראל?

ביטוח סיעוד של הראל כולל כמה תכניות ומסלולים, כאשר בכל מקרה תנאי הביטוח עשויים להיות מותאמים לאדם הספציפי באופן אישי. הביטוח הסיעודי מעניק בראש ובראשונה קצבה חודשית לפרק זמן מסוים, לרוב בין כמה שנים, על מנת שהמבוטח יוכל לעמוד ביתר קלות בעלויות הגבוהות הדרושות לצורך העסקת מטפל, מגורים במוסד סיעודי או גריאטרי, טיפולים רפואיים וכן הלאה. הביטוח יוצא מנקודת הנחה שמצבם הכלכלי של החולים הסיעודיים נוטה להידרדר בעקבות הפגיעה שחוו, לרבות פגיעה שנראית מובנת מאליה ביכולת ההכנסה שלהם.

מלבד הקצבה החודשית, בחלק מסוגי הביטוח ניתנות למבוטחים זכויות נוספות. כך למשל חלק מהפוליסות מספקות שירות הזמנת רופא מלווה אישי, במסגרתו יכולים המבוטחים לקבל ניהול וליווי רפואי צמוד כאשר הם חווים אירוע רפואי משמעותי בשלב מסוים בהליכי האבחנה והטיפול.

כיצד מגישים תביעת ביטוח סיעודי לחברת הראל?

ההליך הבסיסי של הגשת תביעה לביטוח סיעודי מבוסס על מילוי טופס ייעודי והמצאת מסמכים רלוונטיים. טופס הגשת התביעה כולל בתוכו:

  • פרטים אישיים, דרכי יצירת קשר, מינוי איש קשר (ניתן יותר מאישי אחד)
  • פירוט של ההיסטוריה הרפואית והאירוע שהביא לאותה פגיעה תפקודית
  • שאלון הערכה המתייחס למצבו התפקודי והקוגניטיבי של המבוטח
  • מסמכים המעידים על המצב התפקודי או הקוגניטיבי – חוות דעת, מכתבי שחרור, תוצאות בדיקות ועוד. לא חובה לצרף אותם, אולם מומלץ מאוד מכיוון שהם מגדילים את סיכויי ההצלחה בתביעה ועשויים אף לייעל את התהליך
  • טופס ויתור סודיות – במסגרתו הראל יכולה למעשה לפעול בשם המבוטח על מנת להוציא את המסמכים הרפואיים שישמשו אותה לקבלת ההחלטה
  • צילום של צ'ק מבוטל או אישור ניהול חשבון על שמו של המבוטח, על פיהם תוכל להתבצע העברת הכספים לחשבון הבנק שלהם במידת הצורך
  • קבלות שוטפות המצביעות על השהות במוסד סיעודי (עבור המעוניינים לקבלת סיוע מהסוג הזה)

להורדה: טופס תביעת ביטוח סיעודי הראל

את הטפסים והמסמכים ניתן להעביר לחברת הראל בכמה דרכים, לרבות דואר, דואר אלקטרוני, פקס או מיסרון. החברה תבחן את הבקשה הראשונית, בהתאם לפוליסה שהאדם מחזיק בה. במידת הצורך היא עשוי לדרוש מסמכים נוספים או לחלופין ביצוע בדיקה על ידי רופא, אחות או מומחה בתחום מטעמה של החברה. בתום הבדיקה יקבל המבוטח תשובה לגבי הזכויות שאושרו לו ופרק הזמן הרלוונטי שלהן. אם התשובה היא שלילית, מסיבה כזו או אחרת, יכול המבוטח להגיש ערעור בניסיון להטות את הכף לכיוונו. במקרה כזה כדאי מאוד גם להיוועץ בעורך דין לתביעת ביטוח סיעוד כדי להגדיל את סיכוי קבלת הערעור.

 

ראו גם: טענות דחייה נפוצות לביטוח סיעודי


    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715451

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר