הוארך מועד ההצטרפות לפוליסת ביטוח סיעודי לנכי פעולות איבה

על פי ההגדרה הבסיסית, נפגעי פעולות האיבה הם אנשים אשר נפגעו עקב פעולות של כוחות צבאיים, צבאיים למחצה או בלתי סדירים של מדינה או ארגון הנחשבים לעוינים לישראל. בכל שנה, למרבה הצער, מתווספים קרבנות חדשים לרשימה.הוארך מועד ההצטרפות לפוליסת ביטוח סיעודי לנכי פעולות איבה ההכרה בהם והמודעות לפגיעה בהם עולים עם השנים, כפי שניתן לראות בהחלטה להוסיף את נפגעי פעולות האיבה ליום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ב-1998 או את ההגדלה ההדרגתית בזכויות המגיעות להם על פי חוק.

אחד הצעדים המשמעותיים האחרונים בהקשר הזה הוא האפשרות של נפגעי ונכי פעולות האיבה להצטרף לפוליסת הביטוח הסיעודי הקולקטיבית של ארגון נכי צה"ל בחברת הביטוח הראל, והארכת מועד ההצטרפות לפוליסה כפי שהתבשרנו לאחרונה.

מהן המשמעויות העיקריות של השינוי?

לאחרונה הודיע המוסד לביטוח לאומי על הארכת מועד ההצטרפות של נכי פעולות האיבה לפוליסת הביטוח הסיעודי הקבוצתית של ארגון נכי צה"ל עד ל-30 בינואר, 2020 (שימו לב שלאחר תאריך זה אין כלל אופציה להצטרף לביטוח). במסגרת זו נשלח לנכי פעולות האיבה טופס הסכמה להעברת מידע, בו מפורטים התנאים והצעדים שיש לעשות על מנת להצטרף לביטוח הסיעודי. עליהם למלא את המסמך ולשלוח למוסד לביטוח לאומי, תוך ביצוע של חיתום רפואי.

קצרה היריעה מלפרט כאן באריכות על התנאים הספציפיים של הפוליסה, אולם יש כמה סעיפים חשובים העומדים בבסיסה ודורשים התייחסות. הראשון שבהם הוא שסכום הפיצוי שניתן לקבל מדי חודש, במקרה סיעודי כפי שמוגדר בפוליסה, עומד על 4,000 ש"ח. סכום זה הוא צמוד למדד ועשוי להשתנות על פי השינויים בין מדדי הבסיס למדד הקובע. הפיצוי הוא לתקופה מרבית של 60 חודשים (חמש שנים), עם תקופת המתנה בת 90 יום.

הפוליסה מתייחסת גם לפרמיה הניתנת בגין הרובד הבסיסי. היא עומדת על 118 ש"ח, כאשר 62.5 ש"ח מתוכם מנוכים מתגמולי הנחה והיתרה משולמים מכספי המוסד לביטוח לאומי. פרמיה זו צמודה למדד הקובע, בהתאם להגדרתו בפוליסה. ייתכנו שינויים נוספים, הן בגובה הפרמיה החודשית והן בסכום הפיצוי החודשי, כפי שיהיה בוודאי מפורט בהסכם הביטוח הספציפי.
עוד תוכלו למצוא בפוליסה רובד משלים, במסגרתו יכול המבוטח לרכוש, על פי הצרכים הנקודתיים שלו, סכום פיצוי נוסף. הכלל המנחה בפוליסה של הראל הוא שעבור כל יחידת ברירה שהמבוטח רוכש, הוא מקבל תגמול סיעודי שגובהו 1,100 ש"ח לחודש עד לתקופה מקסימלית של 60 חודשים.

יש גם "אותיות קטנות", אז הקפידו לקרוא אותם

ההצטרפות לפוליסת הביטוח הסיעודי הקולקטיבי כוללת כמה מגבלות שחשוב להכיר. אולי המרכזית שבהן היא שנכי פעולות האיבה יכולים להצטרף אך ורק לרובד הבסיסי של הביטוח, ובנוסף אינם יכולים לצרף לפוליסה בני משפחה (אפילו בני משפחה מדרגה ראשונה).
זאת להבדיל מהפוליסה המקבילה המיועדת לחברי ארגון נכי צה"ל, שדווקא כן יכולים לצרף לביטוח את בני משפחותיהם מדרגה ראשונה: בני או בת הזוג, כולל ידועים בציבור, וגם הילדים.

בדקו היטב את פוליסת הביטוח הסיעודי, כדי שלא תישארו בלי כיסוי

בכל מקרה, מומלץ לנמנים על אוכלוסיית נפגעי פעולות האיבה לבחון את המענה שהם מקבלים מכלל הגופים הביטוחים והסיעודיים הפועלים בישראל. רשימת הזכויות הפוטנציאליות רחבה יחסית ומשתנה מאדם לאדם, על פי הנסיבות הספציפיות של המקרה שלו.
המציאות מראה שרבים אינם מודעים לזכויות שאמורות להגיע להם על פי חוק, כמו גם לאופן בו עליהם לפעול על מנת לקבל אותן הלכה למעשה. בכך הם ניצבים פעמים רבות בפני מצב כלכלי רעוע, בהיעדר סיוע מספק לרמת הפגיעה שלהם ולפגיעה האפשרית ביכולת ההשתכרות שלהם עקב הנזק הפיזי שחוו.

 

אולי יעניין אותך לקרוא גם:

הרחבת ביטוח סיעודי לכל החיים – האם כדאי?

חוק חוזה ביטוח


    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715451

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר