מצב סיעודי בקרב צעירים

מצב סיעודי אצל צעיריםעבור רוב כמעט מוחלט של האנשים, כאשר מדברים איתם על ביטוח סיעודי הם אוטומטית חושבים על גילאים מבוגרים מאוד ועל קשישים. לכן "קל" מאוד להימנע מקבלת החלטות לגבי ביטוח סיעודי או מלחשוב בכלל על האפשרות להפוך סיעודי כאשר נמצאים בגילאים מוקדמים וצעירים.

אך כמו שכל סוכן ביטוח מתחיל יגיד לכם, ביטוח מיועד למצבים הלא צפויים ולא מתוכננים של החיים. למעשה, כמובן שניתן להפוך לסיעודיים גם בגיל צעיר, מסיבות שונות ומגוונות – כאשר ההשלכות של מצב סיעודי אצל צעירים עשויות להיות לא רק הרסניות יותר להמשך החיים אלא משמעותיות הרבה יותר מבחינה כלכלית.

לי זה לא יקרה…

כולנו מכירים סיפורי זוועה שכאלו, דברים שאתה שומע, מזדעזע אבל אומר לעצמך שלי זה פשוט לא יכול לקרות. כך רבים מאיתנו ממשיכים הלאה לגבי נושאים מהותיים והחלטות חיים חשובות, בדומה לנושא של מצב סיעודי אצל צעירים.

סיפורים אלו כוללים למשל צעירים שהיו מעורבים בתאונות דרכים ונותרו פגועים פיזית באופן קשה, צעירים שצרכו סמים קשים ומצאו את עצמם עם נזק מוחי קבוע, צעירים שחלו במחלות קשות ועקב כך נפגע התפקוד שלהם, נפגעי תאונות עבודה צעירים שחוו פגיעה פיזית קשה וכיוצא באלו עם עוד אינספור דוגמאות למרבה הצער.

מצב סיעודי אצל צעירים הוא אמנם נדיר הרבה יותר מאשר מצב סיעודי אצל קשישים וככל שעולה הגיל עולים משמעותית הסיכויים למצב סיעודי. אך למרות זאת לא מדובר על משהו שניתן להתעלם ממנו בקלות ראש אלא במצב שיכול בפועל לקרות לכל אחד ואחת מאיתנו כמעט בכל רגע נתון.

למעשה, הגעה למצב סיעודי אפשרית בכל גיל, גם בילדים – לכן קיימים בשוק פתרונות ביטוחיים גם לילדים בהקשר לביטוחי סיעוד.

מהו מצב סיעודי?

אדם סיעודי הוא אדם שאינו מסוגל לבצע לפחות שלוש פעולות חיים בסיסיות ויומיומיות מתוך רשימה של סך הכל 6 פעולות כאלו (לקום ולשכב, להתלבש ולהתפשט, לאכול ולשתות, להתרחץ, ללכת, לשלוט בצרכים ולהשתמש בשירותים) ו/או אדם "תשוש נפש" שחייב השגחה צמודה.

חולה סיעודי הוא אדם פגוע שחייב את עזרתם של אנשים אחרים בביצוע פעולות בסיסיות ובהשגחה – כך שמדובר על מצבים תפקודיים ובריאותיים קשים מאוד שאכן קשה לדמיין בגילאים צעירים.

תתפלאו, אבל מביטוח לאומי אין לכם כיסוי סיעודי!

רבים בישראל סומכים על המדינה שתגיע "להציל" אותם בעת צרה, כך גם רבים מתייחסים לנושא של מצב סיעודי אצל צעירים וחושבים שהם יקבלו את כל הכסף והסיוע מהמדינה. אך למעשה המצב רחוק מאוד מכך.

חוק הביטוח הלאומי מגדיר אמנם ביטוח סיעודי ממשלתי המזכה חולים סיעודיים בגמלת סיעוד המקנה שירותי סיעוד שונים – אך גמלה זו מיועדת אך ורק לאנשים מעל גיל הפרישה. כך שצעירים סיעודיים פשוט אינם זכאים לגמלת הסיעוד הזו. צעירים סיעודיים כן יכולים להיות זכאים לסיוע אחר מביטוח לאומי (קצבת נכות למשל) אך זה סיוע שאינו מלא ואי אפשר להסתמך עליו.

מתכוננים מראש – ביטוח סיעודי לצעירים

הוצאות של טיפול סיעודי – בבית או במוסד סיעודי – הן אדירות ויכולות לעבור 10,000 ש"ח בחודש. המדינה כאמור לא מעניקה כיסוי מספק ולכן גם צעירים צריכים להתכונן מראש ולרכוש ביטוח סיעודי מתאים.

ביטוח סיעודי הוא תחום מורכב שיש ללמוד, אך ביטוח כזה מאפשר לקבל סכומי כסף לא מבוטלים עבור טיפול סיעודי, למספר שנים מוגבל או לכל החיים. בהקשר של מצב סיעודי אצל צעירים כמובן שאופטימאלי לרכוש כיסוי לכל החיים ולא רק לחמש שנים.

יתרון נוסף שרבים אינם מודעים אליו בהקשר של מצב סיעודי אצל צעירים הוא המחיר. מחירי הביטוח הסיעודי גבוהים מאוד בגילאים מבוגרים ויחסית נמוכים בגילאים צעירים. אך חברות הביטוח המסחריות מציעות פרמיה קבועה לכל החיים בהתאם לגיל ההצטרפות, כך שככל שמצטרפים לביטוח בגיל צעיר יותר, כך הפרמיה החודשית נמוכה יותר ונותרת כך כל החיים.

בנוסף, בפוליסה פרטית יש צבירת זכויות בשנים שכן שילמתם, כך שגם אם תפסיקו לשלם אחרי תקופה מסוימת יהיו לכם זכויות לכספים סיעודיים (מצוין כפיתרון ביטוח סיעודי לילדים).


    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715451

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר