הגורמים למצב סיעודי

גורמים למצב סיעודיהגעה למצב סיעודי היא ללא ספק אחד הפחדים הכבדים של אנשים רבים. בתחום ביטוחי הבריאות, הביטוח הסיעודי הוא כמעט קטגוריה נפרדת העומדת בפני עצמה בגלל המאפיינים הכה קשים ומיוחדים של הימצאות במצב סיעודי.

חולה סיעודי הוא חולה אשר עקב סיבה כלשהי לא יכול לבצע פעולות יומיומיות רבות ונזקק להשגחה צמודה – כאשר למרות מה שרבים חושבים זהו מצב שמגיעים אליו, למרבה הצער, לא רק בגילאים מבוגרים.

ריכזנו עבורכם את מכלול המצבים והגורמים למצב סיעודי, כך ניתן לקבל תמונת מצב מקיפה. פרטים אלו עשויים לסייע לכם להחליט האם אתם רוצים לרכוש ביטוח סיעודי ואיזה סוג ביטוח הוא האופטימאלי עבורכם.

הבנת והכרת הגורמים למצב סיעודי עשויות להיראות מיותרות בהקשר לבחירת ורכישת ביטוח סיעודי, אך למעשה הן מהותיות. רק דרך הפנמת כל הגורמים שעשויים להביא אתכם או אדם יקר לכם למצב סיעודי ניתן להחליט באופן מושכל ויעיל מתי לרכוש ביטוח סיעודי, היקף והכיסוי, הגורם ממנו תרכשו את הביטוח וכן הלאה.

זקנה

הגורם הראשון, הנפוץ ביותר וזה שרוב האנשים חושבים עליו בהקשר להגעה למצב סיעודי הוא הזקנה. תהליכי הזדקנות לכשעצמם אינם גורם ישיר ומובהק להגעה למצב רפואי סיעודי, אך ככל שמזדקנים כך עולה הסיכון להתפתחות מצבים רפואיים ופיזיים שונים שמשמעותם בהחלט עשויה להיות טיפול סיעודי.

כך, כ-6% בלבד מהאנשים בגילאי 65-74 מוגבלים ברמה המגדירה אותם סיעודיים, לעומת שיעור גבוה מהותית של 32% מבני ה-80 ומעלה שנמצאים במצב סיעודי וזקוקים לסיוע שוטף.

הגעה למצב סיעודי בזקנה יכולה להיות עקב התפתחות מחלה כלשהי, בעיקר מחלות ניווניות (למשל אלצהיימר, דמנציה או פרקינסון) או עקב גורמים חיצוניים אחרים כגון נפילות, חולשה פיזית כללית, מצב סיעודי לאחר ניתוח ועוד מגוון רחב של מצבים וגורמים. השורה התחתונה היא שככל שהגיל עולה כך עולה השכיחות של הגעה למצב סיעודי והסיכון לכך עולה משמעותית.

מחלה קשה

מחלה קשה עשויה בהחלט להוביל מצב סיעודי, כאשר מצב זה יכול להיות זמני או קבוע. כמובן שמצב סיעודי עקב מחלה קשה אינו "שמור" רק לקשישים אלא יכול למרבה הצער להתרחש בכל גיל – כולל בילדים.

היקף המחלות הקשות שעשויות להביא אדם למצב סיעודי הינו רחב ומקיף מאוד, החל מסרטן והטיפולים הנלווים ועד מחלות נדירות יותר. מדובר כמובן על מחלות קשות שגורמות באופן ישיר או עקיף לכך שהחולה יהיה מוגבל מאוד ביכולת לבצע פעולות שונות ויזדקק להשגחה וסיוע צמודים.

המצב הסיעודי עקב מחלה קשה יכול להיות זמני ורק במהלך התפרצות המחלה עצמה או הטיפולים בה אך הוא יכול להיות קבוע עקב תופעות לוואי של המחלה או הנזקים הפיזיולוגיים שהיא גרמה להם.

תאונות

תאונות מסוגים שונים הן גורם שכיח נוסף למצב סיעודי, שוב ללא הגבלה לגיל או מגדר. מדובר על תאונות דרכים, תאונות עבודה, תאונות בשעות הפנאי וכיוצא באלו.

כל תאונה קשה עשויה לגרום לטראומה חריפה וקשה לגוף ולגרום לכך שהאדם המעורב בתאונה לא יהיה מסוגל לבצע פעולות יומיומיות פשוטות ושוטפות ויזדקק להשגחה צמודה. גם כאן המצב הסיעודי יכול להיות זמני בלבד או להתפתח למצב קבוע.

ניתוחים

ניתוח יכול אף הוא לגרום למצב סיעודי, זמני אם מדובר על תופעת לוואי או חלק מתהליך ההחלמה מהניתוח או קבוע במקרים של כשלים בניתוחים, פציעות וסיבוכים עקב ניתוח וכיוצא באלו.

כך למשל אדם שעבר ניתוח קשה יכול בהחלט להיות מוגבל מאוד ביכולותיו במהלך זמן ההתאוששות וההחלמה – שיכול להיות שבועות ואף חודשים – ולהזדקק לסיוע שוטף, מה שיגדיר אוותו כסיעודי ויחייב עלויות רבות על הטיפול והליווי.


    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715451

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר