ביטוח סיעודי מכבי

ביטוח סיעודי מכביקופת החולים מכבי היא השנייה בגודלה בישראל, כך שהיא משרתת היקף גדול מאוד של מבוטחים המקבלים ממנה שירותי בריאות שונים.

בדומה לקופות החולים האחרות, גם מכבי מציעה למבוטחיה פוליסת ביטוח סיעודי ייעודית. כל מבוטחי קופ"ח מכבי רשאים להצטרף לביטוח הסיעודי של הקופה, כאשר יש לגיל ההצטרפות השפעה על הפרמיה החודשית ועל סוג הכיסוי.

בהתאם להוראות המפקח על הביטוח משנת 2012, הביטוח הסיעודי של מכבי הינו אחיד לכלל המבוטחים שלה ושל כל קופות החולים בישראל, למעט הבדלים מסוימים בסוג הכיסוי וקבלת התגמול.

ביטוח סיעודי מבית חברת הביטוח כלל

קופת החולים מכבי משווקת ומציעה ללקוחותיה את פוליסות הביטוח הסיעודי, אך היא לא הגורם שמפעיל ומנהל את הביטוח בפועל – באופן דומה ליתר קופות החולים כמובן.

מכבי חברה לחברת הביטוח כלל והיא המבטחת בפועל של מבוטחי הביטוח הסיעודי והחברה שמשלמת למבוטחים את כספי התגמולים בעת הצורך. קופת חולים מכבי גובה ממבוטחיה את הפרמיה עבור הביטוח הסיעודי, לצד התשלומים על הביטוחים המשלימים (שב"ן) ומעבירה את כספי הביטוח הסיעודי לחברת כלל.

פעילות זו כקבוצת מבוטחים גדולה מאפשרת מחירים טובים וכמו כן הקופה עצמה יכולה לסייע למבוטחים להתנהל מול חברת הביטוח במקרה שעולה הצורך להפעיל את הביטוח הסיעודי.

מה מכבי מציעה בביטוח סיעודי?

קופת חולים מכבי מציעה כמה מסלולי ביטוח סיעודי למבוטחיה ושתי קטגוריות כיסוי. קטגוריות הביטוח הן פוליסת סיעודי כסף המציעה כיסוי כספי נמוך יותר ופוליסת סיעודי זהב המציעה כיסוי גדול יותר. ביטוח סיעודי מכבי מקנה כיסוי לחמש שנים.

אלו מסלולי הביטוח הסיעודי של מכבי וסוג הכיסוי בהתאם לקטגוריות הביטוח:

ביטוח סיעודי כסף

  • מסלול אשפוז סיעודי: מימון של 40% מההוצאות על אשפוז סיעודי, עד תקרה של כ-5,720 ש"ח לחודש.
  • מסלול מטפל ישראלי, דרך חברת סיעוד: מימון 25 שעות טיפול בשבוע.
  • מימון מטפל זר: כיסוי של כ-4,000 ש"ח לחודש.
  • פיצוי כספי כללי: המבוטח מקבל כ-3,400 ש"ח לחודש.

ביטוח סיעודי זהב

  • מסלול אשפוז סיעודי: מימון של 80% מההוצאות על אשפוז סיעודי, עד תקרה של כ-11,440 ש"ח לחודש.
  • מסלול מטפל ישראלי, דרך חברת סיעוד: מימון 36 שעות טיפול בשבוע.
  • מימון מטפל זר: כיסוי של כ-5,150 ש"ח לחודש.
  • פיצוי כספי כללי: המבוטח מקבל כ-4,570 ש"ח לחודש.

*כל סכומי הפיצוי וההשתתפות במימון מוצמדים למדד המחירים לצרכן ומתעדכנים בכל רבעון. בנוסף ישנם מקרים חריגים בהם מוגדר כי פוליסת הביטוח הסיעודי של מכבי אינה מכסה.

זכאות לביטוח סיעודי של מכבי

הביטוח הסיעודי של מכבי מזכה בהפעלת הכיסוי אדם המוגדר חולה סיעודי, זאת לפי בדיקה מקצועית.

בביטוח של מכבי המבוטח נדרש להראות כי הוא אינו מסוגל לבצע בעצמו לפחות 3 מתוך 6 פעולות המוגדרות בסיסיות – תנועה עצמאית, קימה ושכיבה, להתלבש ולהתפשט, רחצה, לאכול ולשתות, שליטה על סוגרים. כמו כן, גם אדם המוגדר "תשוש נפש" ע"י רופא מומחה ואשר יכולתו הקוגניטיבית נפגעה מהותית יהיה זכאי לכיסוי של הביטוח הסיעודי של מכבי.

התשלומים מהביטוח הסיעודי של מכבי מתחילים לאחר תקופת המתנה של 30 יום ומשולמים כל עוד המבוטח מוגדר סיעודי וזמן הכיסוי לא חלף – תקופת הכיסוי המקסימאלית היא 5 שנים.

עלות הפרמיה החודשית לביטוח סיעודי קופת חולים מכבי

קופ"ח מכבי גובה פרמיה חודשית עבור הביטוח הסיעודי שלה אשר עולה עם הגיל – כ-6 ש"ח בגילאי 18-24 ועד 120-170 ש"ח לגילאי 81 פלוס (במסלול כסף וזהב בהתאמה). גם כאן יש הבדל בין פוליסת ביטוח סיעודי כסף לסיעודי זהב, כאשר פוליסות ה"זהב" הן כמובן יקרות יותר.

מעבר לפרמיה החודשית שנקבעת לטווחי גילאים שונים, יש לשלם תוספת פרמיה במקרה הצטרפות אחרי גיל 54 או במקרה של שדרוג מסיעודי כסף לסיעודי זהב אחרי גיל 54 – זאת לתקופה של חמש שנים. ראו גם: תביעת ביטוח סיעודי מכבי: כך תממשו את הזכויות הסיעודיות המגיעות לכם במכבי.

אולי יעניין אותך לקרוא גם:

תביעת ביטוח סיעודי כלל: מה כוללת ערכת התביעה של כלל? וכיצד מגישים תביעה?


    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715451

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר