מצב סיעודי בקרב ילדים

מצב סיעודי בקרב ילדיםילדים הם כל כך טהורים ומלאי חיים כך שכמעט בלתי אפשרי לדמיין את הקטנטנים האלו חולים באופן חמור ומגיעים, חלילה, למצב בריאותי סיעודי.

למעשה, רוב הציבור בישראל כלל אינו חושב על המקרים הקשים של מצב סיעודי בקרב ילדים אלא בוחר לחשוב שחולים סיעודיים הם רק קשישים. אך למרות שהסיכון להיות סיעודי אכן עולה משמעותית בגילאים מבוגרים יותר, למרבה הצער יש לא מעט מקרים של ילדים ההופכים לסיעודיים וכך גם לגבי אנשים צעירים.

יש להפנים כי מצב סיעודי הוא לאו דווקא תלוי גיל אלא הוא תלוי במצב בריאותי ותפקודי של האדם, לכן מדובר על מקרים שבהחלט יכולים לפגוע גם בילדים.

מצב סיעודי בקרב ילדים הוא למעשה חמור פי כמה מאשר מצב סיעודי אצל קשישים, גם בהקשר הרגשי להורים ולילד אך גם בהקשר טכני וכלכלי. עלויות טיפול סיעודי הן עצומות וכאשר מדובר על ילדים ומצבים סיעודיים ממושכים – העלויות יכולות ממש להפיל משפחה ולהימשך שנים רבות מאוד.

גם ילדים הופכים לסיעודיים

זה עצוב ולא נעים לחשוב על זה בשום צורה שהיא, אבל גם ילדים הופכים סיעודיים ויש להכיר באפשרות זו כחלק מהאחריות ההורית והבוגרת שכל אחד ואחת מאיתנו נוטלים על עצמנו.

ילדים מגיעים למצב סיעודי מסיבות שונות כמו תאונות דרכים, תאונות אחרות עם פגיעות גוף קשות, מחלות קשות ולעיתים גם בעקבות הטיפול הרפואי במחלות אלו (למשל ניתוח קשה ומורכב), עקב מקרים של הרעלות וכיוצא באלו.

מצב סיעודי בקרב ילדים יכול להיות זמני בלבד – למשל אחרי ניתוח קשה או מחלה קשה – אך הוא יכול למרבה הצער גם להיות ממושך ואף לכל החיים.

הגדרת מצב סיעודי בילדים

ההגדרה של חולה סיעודי היא כללית ונקבעת על ידי רשויות המדינה. כך שאין הגדרה נפרדת ופרטנית של מצב סיעודי בקרב ילדים לעומת קשישים.

ההגדרה הרלבנטית לילדים היא זו הקובעת כי אדם יוגדר וייחשב סיעודי כאשר בבדיקת כשירות וביומיום הוא אינו מסוגל לבצע לפחות 3 פעולות חיים בסיסיות מתוך רשימה של 6 פעולות מוגדרות כאלו. קיימת הגדרה נוספת עבור תשושי נפש, הגדרה סיעודית לתשושי נפש הזקוקים להשגחה צמודה ושוטפת – אך זו פחות רלבנטית לילדים מטעמים מובנים.

מהסיבות הללו והגדרת החולה הסיעודי בישראל, ניתן לרכוש ביטוח סיעודי לילדים רק החל מגיל 3 – כי עד גיל זה, כל הילדים עונים בפועל על ההגדרות הסיעודיות.

ביטוח סיעודי לילדים – כדאי ומשתלם

אם אתם רוצים לתת לילדיכם את הכיסוי המקיף ביותר שגם יאפשר לתת להם טיפול רפואי סיעודי איכותי יותר וגם יאפשר לכם כמשפחה לעמוד בהוצאות האדירות המגיעות עם טיפול סיעודי (חס וחלילה כמובן), מומלץ לרכוש ביטוח סיעודי פרטי.

המדינה מעניקה סיוע חלקי ומסוים מאוד לילדים סיעודיים – דרך ביטוח לאומי – אך זה לא מספיק מבחינת ההוצאות הגבוהות והמתמשכות.

ברכישת ביטוח סיעודי לילדים, יש בפני ההורים שתי אפשרויות עיקריות:

ביטוח סיעודי דרך קופת החולים

בביטוח הסיעודי דרך קופות החולים, הכיסוי הוא על פי רוב לתקופה מוגבלת של עד 6 שנים של טיפול סיעודי (בילדים התקופה עשויה להיות ארוכה בהרבה). יש בביטוחים אלו משמעות לגיל ההצטרפות, ככל שמצטרפים בגיל מוקדם יותר כך זכאים לכיסוי כספי גבוה יותר במקרה של מצב סיעודי. הפרמיה החודשית מתייקרת החל מגיל  19 (חינם עד 18) ועולה עם הגיל.

ביטוח סיעודי דרך חברות ביטוח פרטיות

בביטוח סיעודי לילדים דרך חברות הביטוח המסחריות ניתן לרכוש כיסוי לכל החיים וזהו יתרון משמעותי לקבוצת גיל זו. בנוסף, בביטוחים הפרטיים (פוליסות פרט, לא קבוצתיות) הפרמיה היא קבועה לכל החיים ותלויה בגיל ההצטרפות – כך שעבור ילדים קטנים משלמים תשלום לא מבוטל אך גם לא גבוה כמו למבוגרים וזו הפרמיה שתהיה למבוטח לכל החיים!

יתרון נוסף ומשמעותי מאוד של ביטוחים סיעודיים לילדים בחברות הביטוח הוא ערכי הסילוק. זו למעשה הזדמנות להורים לתת לילדים "מתנה" ביטוחית להמשך חייהם. ערכי הסילוק מאפשרים לשלם על הביטוח הסיעודי של הילד במשך כמה שנים ולאחר תקופה מסוימת – נניח 15-20 שנה – להפסיק לשלם.

בפוליסות פרטיות יש צבירת זכויות וערכי סילוק. המשמעות היא שגם ללא תשלום הפרמיה, זכויות המבוטח נשמרות ובמקרה של הגעה למצב סיעודי חברת הביטוח תשלם למבוטח סכום מופחת, אך משמעותי, לעומת הסכום המקורי של הפוליסה. ניתן לקבל כך, במצב סיעודי, פיצוי לכל החיים של כמה אלפי שקלים אחרי ששילמו על הביטוח רק כאשר המבוטח היה ילד.


    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715451

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר