ביטוח סיעודי בקופות החולים

ביטוח סיעודי בקופות החוליםביטוח סיעודי נועד לכסות חלק או את כל ההוצאות הכספיות עבור טיפול סיעודי, צורך הולך וגובר כיום בישראל כאשר תוחלת החיים עולה והרפואה הופכת מתקדמת יותר בהארכת חיים.

הגעה למצב סיעודי אינה מוגבלת רק לקשישים, למרות שזהו אכן הגורם הנפוץ ביותר, אלא היא רלבנטית גם לתאונות, מחלות וכן הלאה – לכן רכישת ביטוח סיעודי היא לא משהו שנוגע רק למבוגרים אלא לכלל הציבור בישראל.

לצד כיסוי מסוים ולעיתים די מינימאלי של המדינה, גם קופות החולים מציעות לציבור ביטוחים סיעודיים, נושא שחשוב וראוי להכיר במהלך קבלת החלטות על ביטוח סיעודי.

אם הדבר לא מובן אז חשוב להדגישו: ההוצאות הכספיות המגיעות עם טיפול סיעודי הן אדירות ויכולות להגיע לעשרות אלפי שקלים בחודש. בהיעדר כל כיסוי ביטוחי למעט הסיוע שהמדינה כן מעניקה, העול הכלכלי האדיר הזה נופל על החולה הסיעודי עצמו ולרוב על משפחתו. אך יש חשיבות רבה גם לסוג הכיסוי הביטוחי שרוכשים בנפרד ולהכרת התנאים של הביטוח.

איך זה עובד באופן כללי?  – פוליסות ביטוח אחידות

בישראל 4 קופות חולים וכל אחת מהן מציעה למבוטחיה ביטוח סיעודי. כל קופות החולים מחויבות בתקנות רשמיות למכור ביטוח סיעודי אחיד וזהה, כך שהתחרות בגזרה זו היא רק מבחינת המחיר.

חשוב להתעכב רגע על נקודה זו, למעשה ביטוח סיעודי של קופת החולים הינו זהה בין כל הקופות וההבדל היחיד הוא במחיר, כך שיש לזכור זאת ולא להיגרר אחרי הבטחות ומצגות של נציגי מכירות.

קופות החולים מוכרות למבוטחיהן ביטוחים סיעודיים כחלק מהביטוחים המשלימים (שב"ן), כאשר התשלום על הכיסוי הסיעודי הוא בנפרד מהפרמיה החודשית על הביטוח המשלים. אך ניהול הכיסוי הביטוחי והפיצוי הכספי מתבצע על ידי חברת ביטוח חיצונית, כאשר כל קופה עובדת עם חברת ביטוח אחרת בהתאם למכרזי ביטוח רלבנטיים.

המשמעות של ביטוח סיעודי אחיד בין קופות החולים היא גם שקל יותר לעבור מקופה לקופה ולהתקבל מיידית לביטוח הסיעודי שלה, משמעות של הוזלת הפרמיה לציבור וביטול הצורך לעבוד בדיקה רפואית על מנת להצטרף לביטוח הסיעודי – קופת החולים חייבת למכור לכם ביטוח סיעודי אם אתם רוצים בכך.

קופות החולים בישראל מבטחות כ-4 מיליון ישראלים בביטוח סיעודי – כולל בפוליסות קבוצתיות ששיווקן והפעלתן נאסר לאחרונה על ידי המפקח על הביטוח ואלו יעברו להיות פוליסות פרט. הפרמיה המקסימאלית שאדם יכול לשלם על ביטוח סיעודי של קופות החולים עומדת על 165 ש"ח לחודש.

מה מציעות קופות החולים השונות?

כאמור, הביטוח הסיעודי של קופות החולים הינו אחיד – הפוליסה אחידה לכל ציבור המבוטחים של אותה קופה וגם בין הקופות השונות. הבדל אחד הוא שבחלק מהקופות היקף הפיצוי הכספי משתנה בהתאם לגיל שבו מצטרפים לביטוח – ככל שמצטרפים בגיל צעיר יותר, כך סכום הכיסוי החודשי לחולה סיעודי עולה.

באופן כללי, הביטוחים הסיעודיים של קופות החולים מספקים כיסוי של עד 9,000 ש"ח לחודש ולתקופה של 3-6 שנים. משך השנים בהן ניתן לקבל את הכיסוי תלוי אף הוא בגיל ההצטרפות לביטוח. יש לשים לב ולהדגיש כי קופות החולים לא מציעות ביטוח סיעודי עם כיסוי לכל החיים – זה קיים רק ברכישה ישירה של ביטוח סיעודי פרטי מחברות הביטוח. כמו כן, בהתאם להגדרות הקופה, ניתן לעיתים לבחור מסלולי תגמול שונים.

אלו חברות הביטוח המסחריות המנהלות של הביטוחים הסיעודיים עבור קופות החולים השונות:

  • כללית: הביטוח הסיעודי הגדול בישראל עם מעל ל-2 מיליון מבוטחים. הביטוח מנוהל על ידי דקלה חברה לביטוח.
  • מכבי: הביטוח הסיעודי של מכבי מנוהל על ידי חברת הביטוח כלל, ניתן לעבור בין מסלולי תגמול.
  • מאוחדת: מציעה ביטוח סיעודי בניהול חברת הביטוח הפניקס, הכיסוי הוא לחמש שנים.
  • לאומית: פוליסות הביטוח הסיעודי של קופ"ח לאומית מופעלות על ידי חברת הביטוח כלל.


    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715451

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר