ביטוח סיעודי בחברות הביטוח הפרטיות

ביטוח סיעודי בחברות הביטוח הפרטיותביטוח סיעודי הוא חוזה ביטוח הנחתם בין המבוטח ובין חברת הביטוח. חוזה זה מכונה פוליסה ובמסגרתה משלם המבוטח דמי ביטוח חודשיים המכונים (פרמיה) ובתמורה חברת הביטוח מתחייבת להשתתף במימון הוצאות האשפוז שלו אם יקלע למצב סיעודי.

מטרת מאמר זה היא לבאר את המושגים החשובים בביטוח הסיעודי ולפרוט בקצרה את מסלולי הביטוח של חברות הביטוח הגדולות בישראל.

מיהו חולה סיעודי?

חולה סיעודי הוא אדם שלא יכול לבצע בכוחות את עצמו חלק ניכר מהפעולות היומיומיות. פעולות אלו כוללות את הפעולות הבאות: לקום ולשכב, להתלבש ולהתפשט, להתרחץ, לאכול ולשתות, להתנייד ממקום למקום, ולשלוט על הסוגרים. הגדרה נוספת לחולה סיעודי היא מקרה שבו אדם חולה במחלת קשה כמו אלצהיימר או סובלת מתשישות נפש.

חולה סיעודי הסובל ממחלה קשה כמו סרטן מוגדר כ"חולה סיעודי מורכב" והאחריות על מימון האשפוז שלו היא בידי קופת החולים שבה הוא מבוטח. בדרך כלל, החולה ומשפחתו נדרשים להשתתף במימון הוצאות האשפוז.

איך ניתן לרכוש ביטוח סיעודי?

את הביטוח הסיעודי ניתן לרכוש מכמה גופים. ראשית, ניתן לפנות לסוכן ביטוח או לחברת הביטוח פרטית ולרכוש פוליסת ביטוח פרטית. הפרמיה החודשית תקבע בהתאם לגילו של המבוטח, למצב הבריאות שלו ולסכום הפיצוי שהוא מעוניין בו.

דרך נוספת לרכוש ביטוח סיעודי היא דרך המעסיק או באמצעות ועד העובדים של הארגון המעסיק. במקרה זה, תנאי הפוליסה הינם אחידים לכל חברי הארגון ודמי הפרמיה אחידים ונקבעים בהתאם לקבוצות הגיל של העובדים.

נוסף לאלה, ניתן כמובן לרכוש ביטוח סיעודי בקופות החולים השונות. הקופות מציעות ללקוחותיהם ביטוח סיעודי בתמורה לתשלום חודשי שמועבר לחברת הביטוח שעובדת עם כל קופה.

התשלום על הביטוח הסיעודי של קופות החולים נפרד מהתשלום על הביטוח המשלים של הלקוח ותנאי הפוליסה אחידים לכל המבוטחים. באופן עקרוני, היקף הכיסוי של ביטוחי הקופות גבוה יותר ככל שהמבוטח הצטרף לתכנית בגיל צעיר יותר.

טיפים לרכישת ביטוח סיעודי

לפני שרוכשים ביטוח סיעודי מומלץ לערוך השוואה בין מספר הצעות ולהתייעץ עם גורם בקיא. חשוב להבין את תנאי הפוליסה היטב ולהתעמק גם בנקודות הקטנות. לקבל הבהרות בנוגע לכל השאלות הלא ברורות ורק אז לחתום.

הפרטים החשובים ביותר בפוליסה הם גובה התגמול החודשי, אורכה של תקופת קבלת הגמלה, משכה של תקופת ההמתנה לגמלה. בנוסף, חשוב לדעת מה גובה הפרמיה והאם היא עתידה להשתנות לאורך השנים או לא. מהם התנאים לביטול הביטוח וכיוצא בזה.

ביטוח סיעודי בהראל

פוליסת הביטוח "סיעוד לכל" של הראל מעניקה גמלה חודשית בגובה של עד 10,000 ₪ לאחר תקופת המתנה של 60 יום. הפרמיה בפוליסה זו קבועה בכל השנים.

ביטוח "Golden Care" של הראל מעניק גמלה חודשית בגובה של עד 20,000 ₪ לאחר תקופת המתנה של 60 יום. הפרמיה משתנה עד גיל 65 וקבועה לאחר מכן.

ביטוח סיעודי במגדל

פוליסת הביטוח "מגדל סיעוד" ביטוח המעניק גמלה בגובה של עד 20,000 ₪ לתקופה של 36-60 חודשים. תקופת ההמתנה לקבלת הגמלה היא 90 יום.

פוליסת "דואגים למחר" היא הפוליסה המקיפה יותר והיא מסופקת לאחר תקופת המתנה מקוצרת של 45 יום.

ביטוח סיעודי בהפניקס

הפניקס מציעה ביטוח סיעודי בתשלומי פרמיה קבועים או משתנים. הביטוח הסולידי כולל מגוון כיסויים למצב של צורך סיעודי ואילו ביטוח "סיעודי °360" כולל קצבה חודשית הנקבעת בהתאם למקום האשפוז של המבוטח. כאשר אם המבוטח מאושפז בבית חולים יקבל פי 2.2 מהסכום שהיה מקבל אילו שהה בביתו. תקופת ההמתנה לקבלת הקצבה החודשית היא 30 יום.

ביטוח סיעודי בכלל

לכלל שתי פוליסות ביטוח סיעודי. הפוליסה האחת היא "אחריות לעתיד" המספקת קצבה חודשית לאחר תקופת המתנה של 60 יום וכוללת תשלומי פרמיה קבועים וצמודים למדד.

ביטוח "אחריות לעתיד – משלים 36/60" מעניק קצבה חודשית לכל החיים המועברת לאחר תקופת המתנה של 60 יום.

ביטוח סיעודי באיילון

איילון מציעה למבוטחיה פוליסת "תמיכת זהב" המעניקה קצבה חודשית לאחר תקופת המתנה של 30 יום. תמיכה "סיעודית פרימיום" מעניקה קצבה חודשית בגובה של עד 20,000 ₪.

ראו גם: 
כפל ביטוח סיעודי


    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715451

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר